Aku petang ni balik memang rasa sebak pun ada.......geram pun ada.. Dah lah hujan....adalah satu hamba Allah ni. Bawak motor, diantara dia ngan bini dia....(kat tengah2)....dua anak2nya tersepit dan terkangkang.......dah lah anaknya kecik lagi....sorang lam lingkungan 5, sorang lam lingkungan 3....adoiyyyaaaaiiii....hujan hujan tu....ko berhentilah dulu.....kesian kat anak anak ko....akai ada ka?....Aku penah rasa camtu dulu.....masa baru mula nak idup......tengah ujan hubby berhenti kat tepi......kesian kat anak......adoiyaiiiii.........geram betul aku tengok mamat tadi....tak de perasaan kah, kayu kah.....atau batu kah???....Menyeringai2 anak anak dia lemas dek timpaan hujan tadi tuh. hmmm..........kesianlah kau budak2.......kalau aku ada power...aku tahan motor dia suruh dia berteduh dulu...bleh? Kalau dia sound aku.....aku dah ada jawapannya.....jawapannya cenggini "kalau Melayu hebat dulu namanya HANG TUAH.....sekarang ni kau punya nama aku bagi HANG BODOH". Bleh tak uols???....Issshhh...cam laser lah plak kan???? Tapi aku kesian kat budak2 tadi tu....heyyyyyyy.......geramnya kat ayah dia tuh........selamba jek muka dia uols!!!
ENTAH BILA
8 years ago








tabik spring kat mama larrr.
ReplyDeletesgt prihatin pd penderitaan org lain
Razma...
ReplyDeleteAkak mmg pantang tengok mak bapak yg buat bodoh tentang keselamatan anak anak.....itulah harta kita...
Kekadang apa yang kita lihat tak sama dengan hakikat sebenarnya. Apa yang kita sangka mungkin tak sama dengan apa yang dilalui oleh orang itu sekeluarganya sebenarnya. Jgn cepat buruk sangka, bawa2 lah pemikiran kita ke arah positif. memang nyata kita nampak bapanya salah bawa motor hujan2 tak berhenti tepi, tapi kita fikir cara positif iaitu mereka sekeluarga ada hal very2 urgent kot tu yang redah juga hujan. Cara kita berfikir akan memberi kesan kepada diri kita dan orang lain. Cuba-cubalah selaku bersangka baik dan fikir positif.
ReplyDeleteKalau pun ia ada perkara yg urgent sangat....yang terjadi tetap telah terjadi. Kalau anda menasihatkan saya utk cuba berfikiran positif....anda juga mesti berfikiran begitu terhadap saya.....kenapa saya meluahkan sedemikian....So....pls be a positive thinker too. Kerana anda sering menggunakan nama Anonymous maka dengan positive thinking saya rasa....anda seorang yg sangat baik di dalam segala hal....kerana anda boleh menjadi penasihat yg sangat baik utk org seperti saya....yg jahil ini.....Terima kasih kerana suka melayan blog saya...take care.
ReplyDeleteMarah ke kak ogie. Sorry lah.
ReplyDelete