Countdown


Make your own Countdown Clocks

Sunday, August 23, 2009

RAMADHAN YG INDAH


Hari ni hari kedua (InsyaAllah) kita menjalani ibadah posa....indahnya moment melaluinya ngan arwah nenek....nenek....pukul 2 petang dah start ke dapur....masak ala kadar....utk kami bertiga...aku, arwah nenek dan arwah adik aku Mimin. 2 ptg memang time nenek lah tu....arwah memang tak suka masak lewat lewat. Pantang dia tu. Kami bertiga dulu memang biasa dengan berbuka makan nasi terus...tak ada lah kuih itu ini, air itu ini....kerana kami hanya bergantung hidup ngan Pakandak lepas arwah atuk tak ada...memang kami bersederhana dalam segala hal...Arwah atuk polis S'pore...meninggal aje arwah...maka pencen pun stop. Nenek memang susah....rumah kami memang besar...tapi kami hidup sederhana aje....pencen atuk dah tak ada...kami hanya bergantung pada pakndak & hasil jual buah buahan....rambutan, durian....dan satu lagi ...tempe...walaupun kami bukan keturunan jawa...tapi nenek sanggup belajar demi utk dapatkan duit perbelanjaan. Aku ada bantu nenek jual tempe jugak...keliling kampung...naik basikal yg arwah atuk aku belikan lepas aku lulus peperiksaan SRP. Memang org kampung suka & selalu tempah tempe dari nenek....memang best tolong nenek...memang habis dan tak menang tangan. Sebenarnya akupun tahu cemana nak buat...he he he....mungkin satu masa nanti...aku akan buat tempe secara commercial.....hah.....cucu kak cik dah jual tempe balik...ha ha ha.....hmmm...itu zaman remaja aku....tolong nenek.....aku rindu sangat moment itu. Ada saje jalan nenek utk kami bertiga.....hmm.....sayang sangat kat nenek. Hanya Allah aje yg tahu cemana perasaan aku sekarang.....rindu teramat rindu pada arwah nenek....arwah atuk...arwah Mimin......

No comments:

Post a Comment

TAEKWONDO


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Followers

DO U LV ME


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com