Salam uols....lama nya aku tak kemas bilik aku nih......hmmm.....banyaknya habuk!!!.....Bukan apa...aku lately ni lebih tertumpu kepada Mr Right aku....so.....lappy pun jarang aku on...Aku bimbang, bingung......tengok En Hubby.......nafas dah makin baik......sekarang ni kaki pulak membengkak tak tentu halnya.....dah check darah, jantung, kencing..(buah pinggang)....semua ok.....tapi apa pulak masalahnya ???? Bingung aku. Kerana kebimbangan tahap gaban aku pada abang......darah aku naik sangat tinggi....181/117. Mak aiiii........Pn doktor asyik pesan..."akak jalan elok2 ya....jangan jatuh....masalah besar nanti"....Aku mengaku....sejak akhir akhir ni....aku banyak telan airmata sorang diri.....semuanya sbb anak2...lebih lebih lagi utk cik kakak yg sdg dlm exam SPM nya.....tak mo dia terganggu perasaan....aku sanggup nangis lam bilik air sengsorang.....tak mo dia nampak. Kat luar aku nampak happy & kuat sbb anak anak....tapi hakikatnya.......aku hari hari nagis kat lam bilik air.....Family aku nun kat Melaka....pun aku tunjuk happy jek.....tapi hakikatnya???Hmmm......aku tetap menadah tangan mohon kekuatan dari Allah ....semuga abang cepat pulih......Aku rindu ngan gurauan dia...usikan dia.....suara dia dah jarang sekarang kat umah........selalu nya bila dia nak air aje....Zee...amikkan abang air..."....tu je lah sekarang......Dah tak de dah dengar dia order..."Hari ni abang nak zee masak ini....hari ni abang nak zee masak itu....minggu ni abang nak makan lauk ini..." Hmmm....rindunya ..........
Aku dilahirkan di Singapura 40 tahun yg lalu...Anak ketiga dlm adik beradik sebapak...tapi kedua dlm adik beradik sebapak & seibu...haaaaa.....8 orng semuanya....but....yg tinggal sekarang hanya berenam....2 dah dijemput Allah....Bersuamikan seorang lelaki yg penyayang, lembut dan penyabar....hmmm mudah mudahan sampai ke akhir nyawa. Seorang puteri, 2 orang putera kurniaan Ilahi....anak anak yg mendengar kata....Alhamdulillah....permata hati yg amat aku sayang....tu lah 3 bintang hati aku,jantung hati aku. Pengalaman aku dijaga nenek sejak dilahirkan....memang aku bahagia...aku memang manja....dan aku berikan segala yg pernah aku ada semasa hayat nenek kepada anak anak..."Kasih Sayang"...
sabar ea kak jee.moga2 en lan cepat sihat n kte same2 berdoa untuk en lan
ReplyDelete~ mas kota tinggi ~
Download gambar en.lan yang terbaru ar.
ReplyDelete