Dulu masa aku ngan nenek kat kampung...kalau nak raya....mesti dah kamkabut ni membuat persediaan nak raya.....cat rumah, buat kuih bahulu (paling boring)....sapu halaman umah yg luas tu...(sbb keliling umah banyak pokok rambutan). Perhhhhh...penat gila....dan yg paling tak boleh bla....bila petang menyambut raya....aku, pakandak, pakcu, kena kejar ayam....muaahahahaha....gerek seyyyyyyy.......sungguh adventure......siapa dapat ayam tu nanti...dapat makan drumstick.....muahahaha.....sungguh lumayan imbuhannya zaman itu....keh keh keh.....tapi...yg selalu dapat tangkap...pakndak akulah....sbb dia ni....kaki amatlah panjang....dan lariannya laju tahap gaban...tapi poyo.....dah panjat pokok...tak reti nak turun.......kah kah kah..........kat pokok mana ada lift......keh keh keh....Pakcu tu kaki ngelat....kejar sikit aje....dah nak buka puasa....lagi poyo! Semua tu dah tinggal kenangan.....amat manis dan tak akan aku lupakan buat selama2nya....
Aku dilahirkan di Singapura 40 tahun yg lalu...Anak ketiga dlm adik beradik sebapak...tapi kedua dlm adik beradik sebapak & seibu...haaaaa.....8 orng semuanya....but....yg tinggal sekarang hanya berenam....2 dah dijemput Allah....Bersuamikan seorang lelaki yg penyayang, lembut dan penyabar....hmmm mudah mudahan sampai ke akhir nyawa. Seorang puteri, 2 orang putera kurniaan Ilahi....anak anak yg mendengar kata....Alhamdulillah....permata hati yg amat aku sayang....tu lah 3 bintang hati aku,jantung hati aku. Pengalaman aku dijaga nenek sejak dilahirkan....memang aku bahagia...aku memang manja....dan aku berikan segala yg pernah aku ada semasa hayat nenek kepada anak anak..."Kasih Sayang"...
No comments:
Post a Comment